opisy metod – wersja pierwotna

Specjalnie przygotowana przestrzeń pozwala poszerzać wiedzę i doskonalić umiejętności dzieci przez ich własną aktywność. Przedszkolaki same wybierają gdzie, w co i z kim bawią się/pracują. Swoich wyborów dokonują w sposób akceptowany społecznie i z poszanowaniem wolności innych osób. Wyznaczają sobie przy tym cel i trenują swoją wytrwałość oraz precyzyjność podjętych przez nie zadań. Samodzielność wymusza również dbanie o przestrzeganie porządku w otoczeniu i swoim działaniu. W grupach przebywają dzieci zróżnicowane wiekowo i rozwojowo. Pomaga to w uświadamianiu sobie własnych możliwości i ograniczeń oraz w dzieleniu się swoimi talentami. Sprzyja to niesieniu pomocy innym. Funkcję tę wspomaga materiał Montessori znajdujący się salach. Wychowawcy przygotowują też pomoce zgodnie z zasadami Montessori (z samodzielną kontrolą błędów, dostosowane do potrzeb rozwojowych dziecka, uwzględniające stopniowanie poziomów trudności, trwałe oraz estetyczne). W Przedszkolu stosowana również filozofia pracy montessoriańskiej – nauczyciel jest doradcą a nie „holownikiem” dla dziecka. Pozwala przedszkolakom obserwować, naśladować, próbować samemu. Jest serdeczny i obdarzający indywidualną uwagą każde z dzieci. Obserwuje postępy i trudności dziecka wspomagając je a nie wyręczając.

elementy Matematyki Dziecięcej prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Aby sprostać matematycznym wyzwaniom stawianym dzieciom przez szkoły i otaczający świata dbamy o to, aby kształtowały w dzieciach umiejętności niezbędne do osiągnięcia dojrzałości do nauki matematyki na poziomie szkolnym w rozumieniu metody zaproponowanej przez prof. Gruszczyk-Kolczyńską (tj. 5 wskaźników dojrzałości). W tym celu stwarzamy dzieciom możliwości do przeliczania przedmiotów, ustalania gdzie jest ich więcej a gdzie mniej, określania wyników dodawania i odejmowania w pamięci i na palcach, ustalania stałości ilości elementów w zbiorach (nie zależnie od tego jaki jest ich układ i w jaki sposób zostały przemieszczone). Zamiany zbiorów w serie i brania pod uwagę nie tylko cech łączących przedmioty ale również różnicujących je. Logicznego i uzasadnionego tworzenia tych serii (np: wg wielkości czy odcienia). Bawienia się oraz eksperymentowania z płynami i ciałami stałymi w celu dokonywania pomiarów, szacowani wielkości i stałości ilości. Do tego proponujemy dzieciom używanie symboli matematycznych oraz uczymy je ich odczytywania i rozumienia co oznaczają. Wreszcie zwracamy uwagę na to co w pierwszym momencie nie wydaje się być związane z matematyką a w rzeczywistości posiada wielki wpływ na matematyczne umiejętności i intuicje.  Bo nawet czynności porządkowe u niektórych dzieci mogą utrudniać przyswajanie wiedzy (np: hałas przy korzystaniu z przyborów, niestaranne rysunki figur czy też nadmierna koncentracja na stronie technicznej zadania) i nie pozwolić na zrozumienie sensu zadań. Zanim dzieci opuszczą przedszkole powinny mieć wytworzone pożądane nawyki. Ostatnim wskaźnikiem realizacji metody Matematyki Dziecięcej jest kształtowana w Przedszkolu dojrzałość emocjonalna dzieci. To ona pozwala na wkładanie dużego wysiłku intelektualnego i na pozytywne nastawienie przy rozwiązywaniu zadań matematycznych oraz mierzeniu się problemami życia codziennego.

Metodyka Stosowanej Analizy Zachowania (ABA)
Stosowana Analiza Zachowania jest wiodącą terapią w Przedszkolu. Jednak nie tylko dzieci objęte terapią indywidualną mają z nią kontakt. Dzięki metodyce ABA wychowawcy pracujący z dziećmi są konsekwentni w działaniu, dostosowują program nauczania i wychowania do potrzeb oraz możliwości dzieci. Wzmacniają sukcesy dzieci stosując dużo wzmocnień pozytywnych a zwłaszcza pochwał społecznych. Informacje zawsze są konkretne i bezpośrednio związane z aktywnością dzieci. O Stosowanej Analizie Zachowania więcej informacji w zakładce Terapia.

elementy Odimiennej metody nauki czytania dr Majchrzak
Wprowadzenie do tej metody jest praktykowane w młodszych grupach. To tu dzieci zapoznają się z graficznym przedstawieniem własnego imienia, z podpisami i wizytówkami. W grupie 0 zaś poznają litery (w tym charakterystyczne dla polskiego języka znaki), bawią się w targ liter i uczą się czytać. Metoda stosowana jest z dziećmi, które wykazują zainteresowanie nauką czytania.

Metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania prof. Cieszyńskiej
W Przedszkolu metoda używana jako sposób uczenia dzieci mających problemy z komunikowaniem i kontaktami z innymi osobami.

„Łatwe czytanie” Agnieszki Rajs Glazar i Teresy Mayer
Metoda używana w pracy z dziećmi objętymi indywidualną terapią (m.in. z autyzmem, Zespołem Aspergera) mającymi problemy codzienną komunikacją.

Metoda edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej
opis wkrótce

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
opis wkrótce

Metoda dobrego startu
opis wkrótce

Dane kontaktowe
©2024 wszystkie prawa zastrzeżone.
Wyszukaj frazę
Skip to content