Superwizja polega na obserwowaniu indywidualnych lub grupowych zajęć edukacyjno-terapeutycznych. Następnie superwizor i terapeuta analizują przebieg zajęć lub omawiają możliwe zmiany w programie. Podczas spotkania ważnym elementem jest sprawdzenie prowadzonej dokumentacji. Superwizja jest też procesem uczenia, w którym terapeuta pracuje z bardziej doświadczonym specjalistą nad wzbogacaniem własnych umiejętności i doświadczenia zawodowego. Takie spotkanie to także ocena prawidłowości procesu terapeutycznego i korekta nieprawidłowości w pracy celem zapewnienia wysokiej jakości usług terapeutycznych. Docelowo ma to służyć dzieciom objętych terapią behawioralną w naszym przedszkolu.
W Społecznym Przedszkolu Integracyjnym na stałe zatrudnione są dwie osoby, które mają uprawnienia superwizorów i regularnie dokonują ewaluacji działań naszych terapeutów. Pozwala to na zachowanie wysokiego poziomu terapii na co dzień. Czasami jednak warto, aby pracy przyjrzała się osoba z zewnątrz. W związku z tym w naszym przedszkolu gościliśmy w zeszłym tygodniu Annę Lubomirską z IWRD w Gdańsku.